problemy z nierówną pracą silnika przy przyspieszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mel18
    Classic
    • 2016
    • 2

    problemy z nierówną pracą silnika przy przyspieszaniu

    Zamieszczone przez Luk_as2
    to pech trwa, stoimy na stacji przy autostradzie i przestala dzialac skrzynia biegow

    Na wylaczonym silniku biegi od 1 do 3 wchodza
    Na wlaczonym niemoge wrzucic zadnego
    Kolego a to nie Ty jakiś czas temu miałeś problem ze skrzynią?

    Tak jak kolega wyżej napisał wydaje mi się, że oba te problemy, które wymieniłeś mają związek ze skrzynią biegów/sprzęgłem. Współczuję, kilka lat tamu przerabiałem poważną awarię auta w CRO . Ciężko tam o mechaników z prawdziwego zdarzenia...
  • mel18
    Classic
    • 2013
    • 11

    #2
    problemy z nierówną pracą silnika przy przyspieszaniu

    Witam Kolegów

    Mam bardzo nietypowy problem. Opisze wszystko od początku. Auto (Octavia I 1999 r. 2.0) w pewnym momencie zaczęła pokazywać horrendalne spalanie około 16 l na 100 oraz spaliny strasznie śmierdziały aktywując czujnik w garażu. Na początku udało się to zniwelować odłączeniem akumulatora niestety później nie. Znajomy mechanik zdiagnozował usterkę sondy lambda. Po wymianie sondy oraz świec spalanie wróciło do normy oraz spaliny nie śmierdzą. Niestety pojawił się problem z szarpaniem, brakiem mocy przy dynamicznym przyspieszaniu. Najbardziej objawia się to na 3 biegu, ale występuje na wszystkich. W miedzy czasie kolega wymienił przepływomierz, ale problem cały czas występuje. Skonsultowałem się z innym znajomym mechanikiem który sprawdził auto i stwierdził, że wszystko jest sprawne nawet wcześniej wymieniony przepływomierz (komputer jednak pokazuje 3 błędy 1.sonda lambda, 2.przepływomierz, 3. wtórny obieg powietrza). Zasugerował, że może jeszcze pomóc na nowo zaprogramowanie sterownika silnika. Czy macie może jeszcze jakieś podpowiedzi? Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • Lukas1141
      Classic
      • 2013
      • 27

      #3
      A moze problem dotyczy cewki? Ja rowniez mam taki problem i mimo tego ze nie mam bledu wyskakiwania zaplonu wymienie ja bo auto jest zamulone i zobacze co sie stanie. Okolo tydzien temu tez wymienialem sonde lambda i odrobine u mnie sie poprawilo ale to nadal nie to co byc powinno. Sprobuj usunac blad sondy bo skoro on nadal sie pojawia to znaczy ze cos jest nie tak z nia. Moze wadliwa? Przemapowac tez warto bo moze zle nauczyl sie obliczac i podawac przez uszkodzona sonde

      Komentarz

      • mel18
        Classic
        • 2013
        • 11

        #4
        Panowie podbijam temat... W aucie wymienione obie sondy lambda, przepływomierz, auto na wolnych obrotach chodzi dobrze, spokojnie też można jeździć nie odczuwając problemów, ale przy dynamicznym przyspieszaniu pojawiają się skoki... ktoś coś jakiś pomysł?

        Komentarz

        • michalrh
          Rider
          • 2012
          • 322
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez mel18
          Panowie podbijam temat... W aucie wymienione obie sondy lambda, przepływomierz, auto na wolnych obrotach chodzi dobrze, spokojnie też można jeździć nie odczuwając problemów, ale przy dynamicznym przyspieszaniu pojawiają się skoki... ktoś coś jakiś pomysł?
          przepustnica czyszczona?
          był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
          jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



          komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

          Komentarz

          • Majonez69
            Classic
            • 2014
            • 34

            #6
            Świece sprawdź. Auto szarpało na dwójce i trójce, po wymianie problem zniknął.

            Komentarz


            • #7
              mel18, sprawdzic cewki, nie wiem jak w 2.0 jest, czy sa osobne czy nie, ale objawy podobne do tych co ja mialem gdy padla jedna z cewek. Ja u siebie w megance odpinalem kazda po kolei, ale jak pisze, nie wiem jak to w Skodzie wyglada. Ogolnie przyjrzec sie ukladowi zaplonu.

              Komentarz

              • mel18
                Classic
                • 2013
                • 11

                #8
                Panowie chyba trzeba sprawdzić tą cewkę tylko to teraz przychodzi mi do głowy. Czy jest ktoś z okolic warszawy, który ma octavie 1 2.0 8v (rocznik mojego auta 1999) i mógł by mi pomóc w teście (chwilowa zamiana cewek)?

                [ Dodano: Pon 07 Mar, 16 11:40 ]
                problem wreszcie rozwiązany... przyczyna kable wysokiego napięcia OMG...

                Komentarz

                Pracuję...